Clublogo tonen in Club.Dataservice programma / uitslagen


Om de overzichten programma / uitslagen wat op te leuken zou ik graag de clublogo's toevoegen (zoals ook in de app).

Is het mogelijk om clublogo's toe te voegen aan de modules programma / uitslagen van de Club.Dataservice, of is er een andere manier om clublogo's op te halen


Beste antwoord
Ah, bedoelde je dat? De logo's van andere clubs?
Nee, dat gaat jammer genoeg niet. Het zou overigens wel mooi zijn als dit kon en als je bepaalde (niet-privacy gevoelige) gegevens wel van andere clubs zou mogen ophalen, maar dat is helaas niet gebouwd.

Groeten,
Martin

 


Helemaal eens met Alexander +1, kom op met die logo's! :-)



1 persoon vindt dit leuk

Wij tonen ook graag logo's van andere clubs op onze website. Nu moeten we het helaas zonder doen of met placeholders.. :/ nogal "meh" dus. Toch wel jammer en belachelijk dat de HandbalNL-app dit al wel een aantal jaren heeft, maar een betaalde service dit nog steeds niet heeft!!


image


Beste Tim.


De Voetbal.NL app toont ook allang de logo's. Het vraagstuk gaat dan ook niet over apps, maar over Club.Dataservice. In principe moet je als club hiermee zelf je site programmeren en opleuken. Dat de voetbal logo's toevallig ergens beschikbaar zijn is handig voor voetbalverenigingen, maar om ze ook allemaal voor alle sporten in Club.Dataservice te zetten is een flinke klus die zoals gesteld al op onze werklijst staat.

Hi Peter, 
bedankt voor je antwoord. 


Het gaat inderdaad om een gebrek in de DataService. Ik denk dat de onvrede en onbegrip vooral voortkomt uit het feit dat het voor de apps dus al wel mogelijk is om een endpoint te hebben om logo's per clubs op te halen en vanwege het feit dat in de DataService zelf ook een endpoint zit om je eigen clublogo op te halen (voor handbal in ieder geval wel). 


Ik geloof je als je zegt dat het veel werk is maar ik neem aan dat de andere developers in deze thread net als ik denken dat dit wel gemakkelijk gerealiseerd zou kunnen worden om deze twee redenen (i.e. er bestaan klaarblijkelijk al vergelijkbare services). Teleurstelling is des te groter door het gebrek aan een openbare roadmap en het feit dat het om een betaald product gaat. 


We horen allemaal graag als er meer informatie beschikbaar komt over de ontwikkeling van een clublogo endpoint (want we zijn volgens mij hier allen enthousiaste vrijwilligers die een mooie site voor onze clubs willen bouwen). :-D

Weer maanden verder nu, kunnen we nog een aanpassing verwachten op korte termijn? Zou erg fijn zijn!

Beste Arjan,

Momenteel hebben wij onze capaciteit nodig voor het omschrijven van het complete ledenadministratiepakket naar HTML (wij gaan afscheid nemen van Java). Dit is ook een langgekoesterde wens bij erg veel verenigingen. Maar dit betekent wel dat alle andere werkzaamheden worden opgeschoven.

Hi Peter,


Bedankt voor de update, ik begrijp dat de prioriteiten momenteel elders liggen. 


Zijn er inmiddels ook plannen om de community/afnemers op de hoogte te houden van de planning van de ontwikkeling van de Club.DataService? En kunnen we verwachten dat er ook actiever wordt ingegaan door de ontwikkelaars op vragen en problemen die op dit Club.DataService support forum worden gepost? Of is daar elders mogelijkheid toe?

Beste Tim,

Dit forum is bedoeld als ontmoetingsplaats voor gebruikers. Als je ons iets wilt vragen is daar het Support Center voor: https://sportlinkservices.freshdesk.com/nl/support/tickets/new

Gebruikers worden op de hoogte gehouden van updates via de release notes. Wij kunnen geen inzage geven in onze agenda. Dit om valse verwachtingen te voorkomen.

Bedankt voor het antwoord. Ik zal voortaan mijn vragen stellen via de tickets.


Je zegt:

Wij kunnen inzage geven in onze agenda. Dit om valse verwachtingen te voorkomen.


Waar kunnen we deze agenda/roadmap vinden? Ik denk dat menig gebruiker dat hier interessant zal vinden.

Juist om verwachtingen te temperen doen wij dat niet. Excuses voor de typefout.

De eerder genoemde link naar de voetbal-logo's werkt niet meer.
De nieuwe is: https://logoapi.voetbal.nl/logo.php?clubcode=XXXXXXX

Is er inmiddels al een manier (gepland) om logo's van andere clubs op te halen middels de clubcode die je bijv. bij de wedstrijd-informatie api meekrijgt? 


zo niet is er misschien ergens een pagina met alle (handbal)clubs van het nhv met hun info en logo die ik zelf kan scrapen zodat ik zelf een api kan bouwen hiervoor?


Nog steeds vreemd dat dit al jarenlang in de handbalNL app zit en voor voetbal wel beschikbaar is maar niet voor andere sporten. 

Dames/heren,


Wij hebben een kleine groep dit druk doende is om een nieuwe website in de lucht te krijgen. Maar zij lopen tegen problemen aan.

Van jullie is een antwoord gekomen dat het ticket is samengevoegd met het leidende ticket https://sportlinkservicews.freshdesk.com/a/tickets/185642. gesloten

Dit om alles netjes bij elkaar te borgen mbt de bestelling, de content te vullen en de uiteindelijke livegang van de club...

Het is dan ook niet nodig om telkens een nieuw ticket in te schieten. Als je inlogt in het TicketSysteem kan je gewoon het leidende ticket erbij pakken en daarin je vragen/opmerkingen/etc. plaatsen. Ook qua support is dit vele malen effectiever.


In het leidende ticket komen we terug op je vraag/reactie/melding.


Het probleem echter is dat als we het leidende ticket willen openen dat we er niet in kunnen komen. Kun jij ons hier verder mee helpen. Want we willen toch graag de website online krijgen..


Hoor graag zsm van jullie.


Met vriendelijke groet,

Jos Waanders

Secretaris a.i. Sportclub Enschede

Inloggen of registreren om een reactie te posten