aanmelden aspirant lid formulier wordpress


Hallo, Wij willen graag een aanmeldformulier automatisch laten instromen in sportlink, nu wordt er wel over gesproken maar de uitleg is zeer beperkt. is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij verder op weg kan helpen met zo'n formulier te maken in Wordpress.


Met vriendelijke groet,


Nico


Beste antwoord

Ik heb het op onze website (VV Haastrecht) als volgt opgelost:

De plugin "Insert PHP" installeren.


1) vervolgens de code van "1. FORMULIERVELDEN" in een nieuwe php snippet plaatsen de clubID invullen bij xxxx en het volgende stukje code aanpassen : /verwerkaanmelding.php\ naar /bedankt\ (Dit wordt zometeen in wordpress een aparte pagina).


2) Vervolgens maak je een 2e snippet met de code van "4. FORMULIERGEGEVENS SUBMITTEN" hier hoeft verder niets aangepast te worden.


Binnen de plugin wordt er voor elke snippet een shortcode aangemaakt, deze heb je in de volgende stap nodig.


3) Maak nu binnen wordpress een pagina met de naam "aanmeldformulier", plak hier de shortcode van de aanmeld snippet van stap 1 in, het aanmeld formulier wordt nu getoond op de pagina aanmeldformulier (zet deze pagina ook in je menu), is invulbaar en kan verzonden worden.


4) Maak nu binnen wordpress een pagina met de naam "bedankt", zet hier een mooie bedankt tekst op en plak daaronder de shortcode van de "bedank" snippet van stap 2, deze 2e code zorgt ervoor dat de gegevens naar sportlink verzonden worden.


Binnen sportlink krijg je nu een melding bij "Notificaties Leden" , in eerste instantie wordt het lid als relatie opgevoerd, dit is standaard, omdat er dan beoordeelt kan worden of het niet een nep aanmelding of aanmelding van een reeds bestaand lid is.

Dit formulier kan niet gebruikt worden voor overschrijvingen, maar alleen voor nieuwe leden die nog nooit lid zijn geweest bij de KNVB (in het geval van voetbal). 



Zie https://www.sportlinkwordpress.nl/product/online-aanmeldformulier-wordpress-plugin/
Ook een plugin voor Comp. data / teams etc... Werkt top.. als je Wordpress hebt.

Klopt Bart, maar dan zit ik aan jaarlijkse kosten vast, vandaar ook mijn zoektocht om zelf iets te maken. Bedankt voor het meedenken.

Op de pagina Leden aanmelden met Club.Dataservice worden tips gegeven. Voor Wordpress zijn gratis plugins beschikbaar die je de mogelijkheid bieden PHP te inserten in je website. Houd er rekening mee dat Sportlink deze niet ondersteunt en het gebruik van plugins voor eigen risico is.

 

Hi Nico, er is tot op heden nog geen echte goede oplossing.
Met de dataservice kan je het zeer zeker realiseren.


Wij hebben nu Club.Website, ik ben ook aan het testen met de widget die daar beschikbaar is. Maar die verreweg van compleet.
Als je een eigen omgeving gebruikt, kan je meer sturen, je zult wel wat zelf moeten programmeren.

Antwoord

Ik heb het op onze website (VV Haastrecht) als volgt opgelost:

De plugin "Insert PHP" installeren.


1) vervolgens de code van "1. FORMULIERVELDEN" in een nieuwe php snippet plaatsen de clubID invullen bij xxxx en het volgende stukje code aanpassen : /verwerkaanmelding.php\ naar /bedankt\ (Dit wordt zometeen in wordpress een aparte pagina).


2) Vervolgens maak je een 2e snippet met de code van "4. FORMULIERGEGEVENS SUBMITTEN" hier hoeft verder niets aangepast te worden.


Binnen de plugin wordt er voor elke snippet een shortcode aangemaakt, deze heb je in de volgende stap nodig.


3) Maak nu binnen wordpress een pagina met de naam "aanmeldformulier", plak hier de shortcode van de aanmeld snippet van stap 1 in, het aanmeld formulier wordt nu getoond op de pagina aanmeldformulier (zet deze pagina ook in je menu), is invulbaar en kan verzonden worden.


4) Maak nu binnen wordpress een pagina met de naam "bedankt", zet hier een mooie bedankt tekst op en plak daaronder de shortcode van de "bedank" snippet van stap 2, deze 2e code zorgt ervoor dat de gegevens naar sportlink verzonden worden.


Binnen sportlink krijg je nu een melding bij "Notificaties Leden" , in eerste instantie wordt het lid als relatie opgevoerd, dit is standaard, omdat er dan beoordeelt kan worden of het niet een nep aanmelding of aanmelding van een reeds bestaand lid is.

Dit formulier kan niet gebruikt worden voor overschrijvingen, maar alleen voor nieuwe leden die nog nooit lid zijn geweest bij de KNVB (in het geval van voetbal). 


Inloggen of registreren om een reactie te posten