wanneer komt het afscheid van Java?


Wij gebruiken Sportlink in onze vereniging heel breed: alle bestuurs- en commissieleden hebben minimaal leesrechten om snel even iets op te kunnen zoeken. Ik krijg aan nieuwe (jonge) vrijwilligers echt steeds lastiger uitgelegd hoe ze in Sportlink kunnen komen. Java (RE) heeft echt niemand meer op z'n pc staan, dus ik houd nu echt installatie-sessies om nieuwe vrijwilligers op Sportlink te krijgen. Regelmatig zijn ze begonnen met klikken op www.sportlink.nl (Start Sportlink) en bellen me dan dat de site het niet doet of zelfs een virus bevat: ze klikken en verwachten een online portal, maar in plaats daarvan wordt er een bestand gedownload dat door Windows als 'gevaarlijk' wordt aangemerkt.


Dit kan echt niet meer!! Wanneer kunnen we een overgang naar een volledige webbases omgeving verwachten? Bij voorkeur responsive, want ik heb ook steeds meer vrijwilligers zonder pc/laptop, maar alleen met smartphone of tablet!!


Dit is wat ik kon vinden

Informatie over het nieuwe Sportlink Club (web-based) - Sportlink


Vraag me af of iemand van Sportlink nog wel de berichten volgt op de community.
Minste is om toch wel een keer een bericht achter te laten vanuit support.

De laatste reactie van Sportlink in dit onderwerp is van 2 jaar geleden.


1 persoon vindt dit leuk

Interessant is wellicht ook.

Te vinden vanaf homepage sportlink.nl onderaan en daar Nieuws en Updates


Archieven: Berichten - Sportlink


Info op hun homepage is ook alweer van 5 augustus 2021. 

Je kan ze mailen, maar ook dat helpt echt niet. De bonden zouden zich eens druk moeten maken. Of er moet een andere partij opstaan die dit wel kan. 



1 persoon vindt dit leuk

In reactie op mijn ticket heb ik het volgende antwoord gehad: "Op dit moment zijn wij in de laatste testfase beland voor de eerste release van de Sportlink Club webapplicatie. In deze webapplicatie zal er een stuk ledenbeheer en wedstrijdzaken te beheren zijn vanaf een nieuw ingericht Sportlink systeem, dat via bijvoorbeeld de IPad te benaderen is. Er is op dit moment nog geen definitieve releasedatum bekend, maar zodra deze bekend is, dan wordt dit via onze website en nieuwsbrief gecommuniceerd."


3 personen vinden dit leuk

We zijn weer bijna een jaar verder.
De enige wijziging die ik gezien heb is dat ik nu moet inloggen met een e-mailadres in plaats van met een gebruikersnaam.

Bravo! Knap gedaan!
Wanneer komt nu eindelijk die webversie?
We betalen genoeg voor deze oude software.

Ja Frans, dat is een terechte vraag gelet op het feit dat het al heel wat jaren wordt beloofd.
Laatste nieuws was vlak voor afgelopen zomer in de nieuwsbrief dat een aantal vereniging had getest. 


En wat Ernst een jaar geleden aangaf dat de bonden zich er druk om zouden maken is ook een terecht punt. Alleen vraag ik me af of de bond er een belang bij heeft.
Dat denk ik namelijk niet omdat de verenigingen aan de voorkant veel werk voor de bonden uit handen nemen en zorgen dat de bond een actueel ledenbestand heeft en omdat de processen inmiddels bij de bond wel gedigitaliseerd zullen zijn.
Dan maakt het voor de bond niet zoveel uit hoe het aan de voorkant in de systemen wordt verwerkt door de verenigingen.


Op meer punten moet ik helaas constateren dat de bond niet echt meedenkend en welwillend is als het gaat om aanpassing of aanvulling van functionaliteit van sportlink waar de vereniging echt wel profijt bij heeft en bijdraagt aan betere (leden)administratie.


En ik betwijfel ook of dit forum nog wel echt actief wordt gemonitord door Sportlink

Net maar weer wat frustratie richting Sportlink geuit. Zinloos ik weet het. Nu weer de belofte dat er begin 2024 een start wordt gemaakt met het uitrollen van een webbased versie. 

Nou, blijkbaar is het zover: https://www.sportlink.nl/producten/hetnieuwesportlink/. Het wordt in fases uitgerold:

  • In februari starten we met de uitrol voor korfbal;
  • Eind april zijn alle korfbalclubs over;
  • Tussen mei en december krijgen andere sporten/andere verenigingen toegang tot het nieuwe Sportlink Club. Op deze pagina plaatsen we tzt nieuws welke sport wanneer van start kan. En we schrijven de beheerders van alle clubs (dus ook van jouw vereniging) ruim bijtijds aan;
  • In december 2024 kunnen alle 6.000 clubs de clubzaken in het nieuwe Sportlink Club regelen.


Ik heb nog geen uitnodiging gehad, dus voorlopig nog even afwachten.


1 persoon vindt dit leuk

Goedemiddag,


Ik wil niemand pesten, maar onze club zit bij de gelukkige 1e 100 clubs die toegang hebben. Ik had vannochtend na het ontvangen van de mail nog geen toegang, maar vanmiddag wel. En mijn 1e blik op de applicatie is dat het er erg goed uitziet. Ik heb dit weekend nog gewerkt aan het invoeren van commissies in sportlink club, en die vindt ik gewoon vandaag netjes terug in de web applicatie. Ook op mobiel werkt het. Ik ga nu met diverse vrijwilligers kijken wat het voor hun zal betekenen, hoe het werkt etc. Ik zal een update posten hier als ik meer informatie heb.


1 persoon vindt dit leuk

Bijzonder. Vorige week contact gehad met Sportlink, ze gaven aan dat ze geen datum wilden geven voor de uitrol van de nieuwe versie (KNVB). Ik kan niet wachten!

Inloggen of registreren om een reactie te posten