In Sportlink Club is het mogelijk om contactdossiers aan te maken bij leden. Binnen een contactdossier is het vervolgens mogelijk om subtaken aan te maken en deze toe te wijzen aan andere personen binnen de vereniging. Bij de meeste verenigingen komen meerdere vrijwilligers in actie indien er bijvoorbeeld een nieuwe aanmelding binnenkomt. De ledenadministrateur meld het lid aan bij de bond, de penningmeester verzorgt de facturatie en de wedstrijdsecretaris zorgt ervoor dat het lid in het juiste team wordt ingedeeld. 

Nu kan het voorkomen dat jij als penningmeester een taak hebt gekregen om bijv. de contributie voor een nieuw lid te regelen. Om de details van je taak te bekijken neem je de volgende stappen:

1. Open de 

Jouw takenlijst wordt geopend.

Je kunt zelf instellen of je bij het opstarten van Sportlink Club altijd je to do lijst direct wilt openen, zodat je direct kan zien welke taken je nog open hebt staan.Vanuit je todo lijst kan je naar de details van jouw taak gaan


2. Dubbelklik op de regel om naar de details te gaan

Je hebt nu de mogelijkheid om aan te geven dat je de taak 'In behandeling' hebt genomen en of de taak op 'Gesloten' te zetten. Daarnaast is het ook mogelijk om aanvullende informatie bij de notities te noteren. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan de actie die je hebt uitgevoerd, zodat de dossiereigenaar kan teruglezen wat er precies is gebeurd. Zo hoeven jullie elkaar niet te bellen of te mailen over de status, maar is dit direct terug te lezen  in  het dossier. 

3. Of klik met je rechtermuisknop op de regel

Je hebt nu twee mogelijkheden:

1. Je opent jouw taak binnen het contactdossier

of

2. Je opent het persoonsscherm van de persoon bij wie het contactdossier is aangemaakt. Vanuit het dossier kan je vervolgens naar de details van jouw taak door dubbel te klikken op het betreffende dossier. Zie je het tabblad Contactdossier niet? Zet deze dan even aan op het Persoonsscherm. Dit kan je doen via de gebruikersinstellingen in Sportlink Club.