Roll based access


Ik wil in kunnen loggen met verschillende rollen, zodat ik niet altijd met alle rechten in hoef te loggen als ik in een andere rol alleen bij het DWF moet zijn.


Ik krijg echter de melding dat ik al een rol heb en dat dit dus niet ondersteund wordt. Wat is wel mogelijk met behoud van integriteit en veiligheid?

Jacques Grossouw

Jeugdvoorzitter vv IFC

1 opmerking

We hebben het zo gemaakt dat rechten en rollen zijn gekoppeld aan een account en een account aan een -uniek- persoon. Dit met de gedachte dat het juist eenvoudig is dat je alles te zien krijgt waar je mee kan werken zonder steeds uit en in te hoeven loggen. De penningmeester kan zo de boekhouding doen en de wedstrijdsecretaris en/of leiders de wedstrijdformulieren. 


Als superbeheerder kan je dan inderdaad overal bij. Wel adviseren we even goed naar het gebruikersbeheer te kijken. Kijk voor een complete uitleg over gebruikersbeheer op onze site. 


Maar: Je stelt de vraag niet voor niets....er is een work-around. Op de uitlegpagina over gebruikersbeheer staat ook een voorbeeld van DWF gebruikers. Op die manier kan je ook de superuser aanmaken. Dat zou dan een account zijn waarmee je sporadisch inlogt. Voor de dagelijkse/wekelijkse werkzaamheden gebruik je dan een ander account. Echter, een van de twee accounts kan je dan niet aan jezelf als persoon koppelen. Daar moet je dan een 'relatie' voor aanmaken.