Workflow binnen sportlinkclub (voor neuwe inschrijvingen)


bij nieuwe inschrijvingen is het (iig bij onze vereniging) noodzakelijk om te overleggen met de coordinatoren of dat er ruimte is bij de juiste leeftijdscategorie. Is dit niet zo, dan kan er een trainingslidmaatschap worden aangeboden.

Ik stel voor dat er een workflow voor nieuwe leden te maken, waarbij aan de hand van de geboortejaar van de aspirantlid de commissieleden een inschrijvingsverzoek krijgen. 

Dit houdt in dat de Ledenadministratie niet handmatig aanvragen in de mailbox blijven bewaken, maar dat deze integraal in sportlink te volgen zijn. Door deze workflow in te stellen kunnen de coordinatoren worden geraadpleegd (email trigger naar de desbetreffende coordinator) en kan een terugkoppeling komen naar de ledenadmin.

Ik zie dit ook als mogelijkheid om straks de juiste mails naar nieuwe leden te gaan versturen


Als ledenadministrateur krijg ik bericht van de coördinatoren wanneer een leeftijdscategorie vol zit.

Ik geef dit dan aan op onze website met vermelding dat inleveren aanmeldformulier wel van belang is om op een wachtlijst geplaatst te worden.


In Sportlink heb ik gebruik gemaakt van vrije velden om daarin aan te geven of een lid (die ik eerst al relatie invoer) op de wachtlijst staat en met een tweede veld de datum van ingang. Dan kan de coordinator in sportlink zelf kijken wie wanneer op de wachtlijst is gekomen.


Hij geeft mij bericht wanneer een aspirant lid geplaatst kan worden, waarna ik het lidsoort status wijzig naar bondslid

Aanmelden is een proces. Ik denk hierbij ook aan een workflow.

Ik gebruik nu verenigingslid, gekoppeld aan een lokaal team O5, O6 etc...


Is niet optimaal, maar moet een keuze maken.


Excel heeft mogelijkheden, maar dan moet je toch weer bestanden gaan mailen, dropbox of iets anders verzinnen.


Mijn idee is dat dit standaard zou moeten worden opgenomen owrden in de applicatie, iedereen heeft er mee te maken. 


Ben wel benieuwd hoe er nu met ideeen wordt omgegaan?



Super goed dat jullie hier van gedachten wisselen over de mogelijkheden van Sportlink Club. Op deze manier kun je elkaar misschien helpen om net even op een andere manier naar de mogelijkheden van Sportlink Club te kijken en wie weet sluit een andere werkwijze precies aan bij het vraagstuk binnen jullie vereniging. 


Indien er een goede wens tussen staat pakken wij het goede idee op en zetten het op onze wensenlijst. Intern gaan we dan brainstormen en bespreken we de eventueel mogelijkheden voor de wens. Via het betreffende item informeren we jullie over de status van de wens. 


1 persoon vindt dit leuk

Inge,

nog steeds zijn wij op zoek naar een soort workflow binnen sportlink. nu gebruiken wij Trello om het overzicht te houden, maar we zouden dit het liefst binnen sportlink club zien.

Carolyn, 


Heb je de nieuwe update Sportlink Club al gezien? Hiermee is het nu mogelijk om contactmomenten vast te leggen en taken toe te wijzen aan overige bestuursleden. Wellicht kan je jullie workflow hiermee ondersteunen. 

Meer informatie over contactdossiers lees je hier.