Is er al iemand gestart met inplannen?

Zijn er al meerdere verenigingen van start gegaan met het inplannen? Ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat.

Bij mij so far so good..

Hier gaat het ook goed. Krijg echter alleen de DWF wedstrijden in beeld. Niet de O11 en O09 wedstrijden...

Rene, we zijn met je reactie aan het werk gegaan. Je kunt vanaf nu ook clubscheidsrechters inplannen voor O11 en O9 (E/F en Mini’s). Succes!

Wij zijn er deze week mee gestart. Het werken met het programma valt tegen. We krijgen niet echt de output die we graag zouden willen. Hier komt bij dat in de aanstellingen de mensen meegenomen worden die eigenlijk niet meegenomen zouden moeten worden omdat ze op verhinderd staan. 

Wij vroegen ons af of er niet een workshop kan worden georganiseerd om de fijne kneepjes te leren.

Jan, 

Kun je aangeven welke output je graag zou willen hebben? En kun je daarnaast aangeven hoe en waar je bepaalde personen op 'verhinderd' zet? Want personen die op tijden als 'niet beschikbaar' staan vastgelegd, mogen bij het aanstellen niet naar voren komen inderdaad. 

Hoor het graag van je, dan kan ik je wellicht verder helpen. 

Gr. Bart

Hoi Bart,

Bedankt voor je snelle reactie. Allereerst Ben ik aan de gang gegaan met instellen en inrichten. Ik heb hier de gegevens van de scheidsrechters ingevuld met wat zij mogen/kunnen fluiten. Ook heb ik bij verhindering ingevuld wanneer zij bijvoorbeeld een blessure hebben of een weekend niet kunnen fluiten. Ik kan zien dat dit dan ook is aangevinkt. Verhinderingen zijn aangegeven met een begin en eind datum.

Vervolgens ga ik naar aanstellen. Hier kies ik voor zaterdag veld, alle leeftijdscategorieën behalve O7 en alle bondsteams behalve zaal.

In de output komt vervolgens een lijst naar voren waar alle scheidsrechters instaan. Ook degenen die eigenlijk niet naar voren zouden moeten komen omdat ze op verhinderd staan. Verder zijn er scheidsrechters die bij wedstrijden staan waarvan ik liever heb dat ze bij een andere wedstrijd werden ingedeeld. Maar dit is gemakkelijk handmatig te wijzigen.

Een aantal hebben aangegeven om alleen in bepaalde leeftijdscategorieën te willen fluiten, bijvoorbeeld o10 en o11 behalve de selectie teams. In de output komt dit aardig overeen maar er is een jongen die O12 kreeg toebedeeld.

We zijn erg enthousiast over de mogelijkheden van het programma en verwachten zeker dat het erg veel tijd gaat schelen om de aanstellingen te doen. 

Beste Jan,

Allereerst goed dat je enthousiast bent over de mogelijkheden. We zien zelf steeds meer mogelijkheden waar de app bij betrokken raakt. 

Fijn dat je volledig hebt beschreven welke stappen je hebt genomen bij het aanstellen van de scheidsrechter. We gaan het hier naspelen in Sportlink Club, exact zoals jij het hebt gedaan. Ik kom er snel bij je op terug okay? 

Gr. Bart

Het is wel een duidelijke vooruitgang voor het aanstellen van verenigingsscheidsrechters.
Wel jammer dat de scheidsrechters niet in te lezen zijn vanaf een excelsheet.
Ook exporteren is (nog) mogelijk
In de App Wedstrijdzaken komen deze wedstrijden te staan. Afmelden lukt niet, zoals een bondsofficial.
Verhinderingen kan de verenigingsscheidsrechter ook niet zelf invoeren.
Kijken of een verenigingsscheidsrechter ook bescikbaar is, hulde.
Op welke wijze wordt er gekeken naar de beschikbare tijd en is deze in te stellen?

Ik ben er ook mee begonnen en op zich enthousiast. Wat ik mis is een overzicht van reeds aangestelde clubscheidsrechters met de mogelijkheid om hierin wijzigingen aan te brengen.

Mis inderdaad de mogelijkheid voor de scheidsrechters om de verhinderingen in te voeren. Dit is nu al een hele vooruitgang enkel moet ik uitkijken dat er geen scheidsrechter van ons op het wedstrijdkorfbal ingedeeld wordt. Daar gaf het programma een paar keer een naam.

Ik werk nu een aantal weken met deze tool.
Scheidsrechetrs die voetballen, daar wordt uitstekend rekening meegehouden.
Er worden toch nog wel scheidsrechters aangesteld:
- Bij een verhindering, aangegeven bij instellen.
- Er wordt meerdere malen een scheidsrechter per dag aangesteld. Verschillende runs.
  - Nu weet ik ook wel, dat ze meerdere wedstrijden op een dag kunnen fluiten, maar dat moet niet automatisch gaan.

Ja, wij zijn er mee bezig en het werkt goed.

Ik vind eht een goed en overzichtelijk programma. Een beetje werk vooraf maar dan helpt het!

Ik heb twee vragen;

1. Kan ik, na 'aanstellen' nog wijzigen en zo ja hoe?

2. Houdt het programma rekening met het aantal malen dat een scheidsrechter een wedstrijd fluit? Is er een gelijkmatig verdeling?

Aanmelden of registreren om een reactie te posten