Werkset


Hoe kan ik "oud-leden" opnemen is een werkset waarin voornamelijk actuele leden zijn opgenomen?


U kunt een zoekopdracht geven op oud-leden en deze toevoegen aan de werkset waar de leden reeds in zitten. U ziet aan de status dan welke personen lid zijn en welke niet meer. Zie schermafdruk.

werkset2.png
(20.4 KB)

Peter,

Dank voor de reactie. Maar als ik de werkset open en via het groene plusje beneden een persoon wil toevoegen, dan zoekt hij alleen in het bestand van aktuele leden. Hoe kan ik kiezen voor oud-leden?

Dat doet u via het Zoekscherm Personen. Klik op "Meer zoekopties" en zet een vinkje bij "Oud". De personen die u dan vindt zijn oud-leden en die kunt u met de knop "Werkset" toevoegen aan de werkset die u op dat moment geopend heeft, of een andere werkset uit de dropdown. Zo is het mij gelukt.

Nogmaals mijn dank voor de reactie. Wat ik mis is de knop "werkset" in het lidrecord van oud-leden.

Kan ik die zelf ergens toevoegen?

De knop "Werkset" zit niet op het ledenscherm maar aan de onderkant van het scherm "Gevonden personen". Zo kunt u ook meerdere personen tegelijk aan de werkset toevoegen. Gebruik hiervoor de linker muisknop samen met de CTRL-toets.

Helemaal helder! De vraag is beantwoord en opgelost. Discussie kan gesloten worden, waarvoor mijn dank!