Kledingregistratie


Spelers krijgen vanuit de vereniging de beschikking over een tenue (shirt en broek en trainingspak).

Dit willen we graag vastleggen in Sportlink in de vrije velden onder "notities".


Dit is vrij abeidsintensief, immers, jaarlijks wisselt het tenue (bij de jeugd).


Ik heb gekeken om dit door de kledingcommissie uit te laten voeren maar ik kan die niet part autoriseren voor het tabblad "notities", volgens mij moet ik ze toegang geven om alle lidgegevens te muteren en dat gaat me nu nou net even te ver.


Zijn er oplossingen?


Hoi Erik, 


Wij zijn ook wel benieuwd hoe jullie dit binnen de vereniging geregeld hebben :-) En misschien kunnen andere verenigingen er ook mee aan de slag. 

Binnen Sportlink Club is er momenteel nog geen kledingmodule. Dus wellicht kun jij de verenigingen op weg helpen?

Wij hebben een kledingfonds: iedereen altijd in de juiste maat en met juiste sponsor. Wij hebben de unieke nummers van de kledingstukken geregistreerd als clubdiploma.

Gemakkelijk opvragen van wie een gevonden kledingstuk is, maar vreselijk arbeidsintensief om te wijzigen; dus we zijn er weer mee gestopt en teruggegaan naar excel en dat geeft weer veel werk bij de seizoenswisseling als er heel veel spelers naar een grotere maat moeten of een andere sponsor.

 

Wij hebben alle kleding gelabeled en in sportlink (vrije velden) opgenomen bij iedere speler. Hiermee hebben we verlies van kleding ook vrij snel opgelost. 


Wij hebben de kleding in de contributie verwerkt.
Dit geldt voor alle spelers! (Senioren, Jeugd)


Per team wordt een tas met de kleding uitgereikt bij de start van een seizoen, er worden binnen het team wasafspraken gemaakt.


Het ligt eraan wat je precies wilt vastleggen van kleding.

Wij gebruiken een eigen database, welke ook de voorraad heeft.
Voor betalingen voeren wij in Sportlink een periodiek bedrag in en koppelen dit dan aan de leden die spelen.
Zo ook de contributie om te spelen en het geld voor de KNVB.
Dit wordt dan voor de boekhouder uitgesplitst naar verschillende grootboekrekeningen.

Voor registratie en voorraad doen we dit niet in SportLink.

Module kleding zou ik me wel kunnen voorstellen, maar dan moet er goed gedacht worden over de functie. Je moet inkopen, waar sla je de kleding op, hoe ga je afboeken etc...

Maar zeer zeker interessant om er een keer over te bomen.

Dit vind ik een interessante.
Authorisatie op dat niveau is er niet. Dat zal dus lastig worden.

Ik denk ik eerder aan een nieuw stuk te implementeren in SportLink.


Het gebruik van vrije velden is ook riskant. STel je voor dat velden een keer gaan wijzigen, van naam. Is al eerder gebeurd.

Ik zal er nog eens over nadenken, en navragen hoe wij het nu doen.

Inloggen of registreren om een reactie te posten