Tekortkomingen Club.dataservice

Beste allemaal,

Ik loop tegen een aantal tekortkomingen aan in Club.dataservice. Ik wil deze graag hier delen zodat we van elkaar kunnen leren hoe we e.e.a. kunnen oplossen. Ook kan Sportlink meelezen en wellicht een update geven wanneer zaken worden opgelost.

1. "Meer" knop werkt niet in Joomla wanneer je het wedstrijd-informatie artikel artikel in een ander menu plaatst dan het het wedstrijdoverzicht artikel. Dit kan opgelost worden wanneer wij de hyperlink van de "meer" knop kunnen aanpassen.

2. Het veld "opmerkingen" in een wedstrijd is Sportlink is niet beschikbaar in Club.dataservice. Dat wordt in de toekomst beschikbaar gesteld maar geen release datum wordt er gegeven.

3. Verzameltijd ingeven in een thuiswedstrijd is niet mogelijk in Sportlink. Sportlink stelt dat teams onderling afspraken kunnen maken over de verzameltijd en dat de wedstrijdsecretaris dit niet hoeft in te geven. Onze ervaring is anders.

4. In Sportlink kan je niet een "1" opgeven voor een veld en ook een "1" opgeven voor een kleedkamer. Hierdoor wordt je wedstrijdoverzicht onnodig "vervuild" met teksten die je liever wilt verbergen.

5. Het wedstrijdnummer in Sportlink moet uniek zijn anders werkt de "meer" knop niet in het wedstrijdoverzicht. Echter zit er geen validatie op wanneer je een eigen wedstrijd aanmaakt in Sportlink. Lijkt mij nog beter wanneer het systeem zelf een uniek nummer aanmaakt.

2 personen vinden dit leuk

Over 1. "Meer" knop: Ik heb bericht gekregen van Sportlink dat je met de volgende code de url van de "Meer" knop kan aanpassen: data-link-meer="eigenurl"

Over 5. Wedstrijdnummer. Ik heb bericht gekregen van Sportlink dat ik het verkeerde veld gebruikte. Wanneer ik "wedstrijdcode" gebruik gaat het inderdaad wel goed en dat veld wordt automatisch gevuld bij oefenwedstrijden.

3 personen vinden dit leuk

6. Vertrektijd wordt geschreven als uu:mm:ss. Dit is niet aan te passen naar uu:mm. Vreemd want de aanvangstijd van een wedstrijd is wel mogelijk in uu:mm.

Zou het niet handig zijn als er een apart forum kwam voor Club.dataservice? Wij zijn net begonnen met het migreren van onze website naar gebruik van Club.dataservice, waarbij we zelf programmeren in php.

Ik zou heel graag ervaringen willen uitwisselen met soortgenoten.

Interesse?

2 personen vinden dit leuk

Zeker. Ik hoop dat de mensen van Sportlink meelezen.

Hebben jullie al iets gemaakt om te delen?

1 persoon vindt dit leuk
Ja, ik heb al een stukje voorbeeldcode in PHP waarmee je de teams ophaalt en zelf displayt (dus niet met een .css). Het was even om uit te proberen hoe wij zelf dingen met de gegevens konden doen op onze WordPress-based website. Het ziet er veelbelovend uit, maar .... helaas kwamen onze Rolstoelteams niet tevoorschijn. Als we een apart draadje hebben voor Dataservice wil ik die code wel delen. Ik vind het een beetje gek om onder "Plannen en organiseren" te publiceren. Daarnaast heb ik het idee dat de Posts in de secties "Forum", "Ideeënbus" en "Tickets" door elkaar dreigen te lopen. Misschien moesten daar eens wat richtlijnen voor opgesteld worden. Iets van een "Read me before you post".

Goed idee. Ik heb ticket 20971 aangemaakt voor Sportlink om de community uit te breiden.

1 persoon vindt dit leuk

Beste Remko,

Bedankt voor je vraag. Wij gaan het forum voor jullie uitbreiden dus wij zien jullie reacties graag tegemoet op het forum :-) 

Heb je nog een aanvullende vraag voor ons? Voeg hem toe in ticket 20971 en wij beantwoorden je vraag graag. 

Sportieve groet, 

Sportlink Servicedesk

Grasweg 61

1031 HX Amsterdam

Website http://www.sportlink.nl/

1 persoon vindt dit leuk

En ... ik ben benieuwd naar jullie reacties op de eerste posts, die ik daar geplaatst heb!

Schroom ook niet om vragen te stellen, want dan kunnen we elkaar op weg helpen.

Met vriendelijke groeten,

Martin Hooymans, BS Leiden

Waar heb je de post geplaatst? In Ideeënbus > Club.Data en Club.Website?

Super leuk om te zien dat jullie elkaar gevonden hebben via de community, Remko en Martin. 

Wij gaan aan de slag met jullie input! 

Groet, 

Inge 

Aanmelden of registreren om een reactie te posten