blokkade fotowijziging

Het is mogelijk om te voorkomen dat leden zelf hun foto veranderen. Lijkt me heel nuttig en belangrijk. Wie kan vertellen hoe en waar dat precies kan?

Hoi Jan, het blokkeren van aanpassen is volgens mij niet mogelijk. Leden kunnen dit, vanwege de nieuwigheid, zelf aanpassen tot 31 oktober. Daarna zal dit waarschijnlijk enkel kunnen tussen seizoenen in (juni - augustus). Het beste wat je kunt doen is je leden goed en duidelijk informeren dat het om de foto van je spelerspas gaat. Bij onze vereniging hebben we er nu weinig last meer van.

Michelle,

Ik hoorde op de bijeenkomst van de afdeling west juist dat het wel op een of andere manier kon. Wij vragen onze leden al om een gewone pasfoto te plaatsen, maar voor je het weet staat er een glas bier of een minder onschuldig onderwerp in...

Jan

In het Dashboard van Club.Mobiel kun je aangeven of mensen hun persoonsgegevens zelf kunnen wijzigen of niet. Deze staat bij mij uit, maar de foto aanpassen kan nog steeds. Heb verder gezocht maar niks gevonden.

Het blokkeren van het aanpassen van de foto is inderdaad niet mogelijk. De bond heeft een periode ingesteld waarin het mogelijk is om als lid zijnde je pasfoto te kunnen wijzigen. Na deze periode staat de pasfoto vast en kan alleen de bond de foto's nog aanpassen.

Op de volgende pagina hebben we een overzicht gemaakt waarin staat wanneer het aanpassen van de foto's wel en niet mogelijk is: https://support.sportlink.nl/support/solutions/articles/9000079023-overzicht-leeftijdscategorie√ęn-en-fotowijzigingsperiode-per-bond.

Aan het begin is het voor leden natuurlijk verleidelijk om 'gekke' foto's of actie foto's als profielfoto in te stellen. Van belang is het dan als vereniging om te communiceren dat dit niet zomaar een profiel is, maar echt een spelerspas. Als de leden willen sporten, dan zullen zij dus een goede pasfoto moeten plaatsen.. Gaat dit nu al beter bij jullie op de club Jan?

Sportieve groet,

Jacky

Aanmelden of registreren om een reactie te posten