Ik zie niet al mijn overschrijvingen terug in de overzichten. Hoe kan dat?

  • In het overzicht overschrijvingsverzoeken staan uitsluitend openstaande, ingetrokken of afgewezen overschrijvingsverzoeken.
    • Een overschrijvingsverzoek dat door de KNVB is afgewezen is standaard niet zichtbaar. U kunt deze zelf zichtbaar maken. Dit verzoek kunt u niet meer wijzigen.
    • Een overschrijvingsverzoek dat door u is ingetrokken is standaard niet zichtbaar. U kunt deze zelf zichtbaar maken. Dit verzoek kunt u niet meer wijzigen.
    • Verleende overschrijvingen zijn uit het overzicht verwijderd en zijn inzichtelijk in het overzicht verleende overschrijvingen.
  • In het overzicht met verleende overschrijvingen staan uitsluitend personen die tussen het moment van aanvraag van de sport bij de nieuwe vereniging en 365 dagen terug de desbetreffende sport actief hebben beoefend bij een andere vereniging. Bij personen waar dit langer dan 365 dagen geleden is, wordt de aanmelding van de persoon en sport bij de nieuwe vereniging automatisch goedgekeurd.


Wat is de status van een overschrijving?

U kunt in het overzicht met overschrijvingsverzoeken inzien wat de status van uw overschrijving is. Een overschrijvingsverzoek kan 4 statussen hebben:

  • Nog niet afgerond: een openstaand overschrijvingsverzoek is direct zichtbaar in het overzicht met overschrijvingsverzoeken. Voor alle bij de overschrijving betrokken partijen kunt u inzien wat de status van de overschrijving is en welke blokkades er nog zijn met betrekking tot een overschrijving.
  • Afgerond: afgeronde overschrijvingen zijn zichtbaar in het overzicht met verleende overschrijvingen.
  • Ingetrokken: ingetrokken overschrijvingsverzoeken zijn zichtbaar in het overzicht met overschrijvingsverzoeken als u deze aan hebt gezet.
  • Afgewezen: (door de KNVB) afgewezen overschrijvingsverzoeken zijn zichtbaar in het overzicht met overschrijvingsverzoeken als u deze aan hebt gezet.


De KNVB is nog niet akkoord met de overschrijving. Wat moet ik doen?

Als de KNVB nog niet akkoord is met de overschrijving, dan kan dit twee redenen hebben:

  • De overschrijving wordt in de toekomst verwerkt. Dit geldt uitsluitend voor overschrijvingen in de overschrijvingsperiode die op 30 juni / 1 juli automatisch verwerkt worden.
  • De persoon heeft in de laatste 365 dagen een wedstrijd voor zijn oude vereniging gespeeld in de A-categorie. Dit geldt uitsluitend voor overschrijvingen in de dispensatieperiode. Voor deze gevallen kunt u het overschrijvingsverzoek selecteren en de dispensatieredenen opgeven. De aanvullende bewijslast kunt u vervolgens aan de afdeling overschrijvingen sturen via overschrijvingen@knvb.nl van de KNVB onder vermelding van de relatiecode van de persoon en de nieuwe vereniging.