Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen. Kom je er toch niet uit, dan kun je een ticket aanmaken in het CMS (lees hieronder hoe) of contact opnemen met de Servicedesk van Sportlink. 

Waar kan ik terecht met vragen over het gebruik van Club.TV?

Ga naar https://app.cms-ds.com/, login met je gegevens en klik op "Support tickets".

Klik op "Creëer" en stel je vraag.

Heb je liever direct persoonlijk contact? Bel ons!

Wat te doen wanneer ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Ga naar https://app.cms-ds.com/ Wachtwoord vergeten?", vul je e-mailadres in en je ontvangt een e-mail met je wachtwoord. Weet je ook niet welk e-mailadres aan Club.TV gekoppeld is? Bel ons dan!

Hoe verander ik de achtergrondkleuren van Club.TV?

Dit doe je via Sportlink Club (Kleuren Club.TV, primaire kleur is de kleur van titel-balken e.d., secundaire kleur is de achtergrond kleur). Zie hiervoor de pagina Verenigingskleuren

Let op:

Bij enkele widgets / templates veranderen de achtergrondkleuren niet wanneer je die informatie aanpast in Sportlink Club. Bij andere widgets wordt die informatie wel direct in de look-and-feel meegenomen. Dit komt doordat deze widgets bij aanmaak een video genereren die niet gewijzigd kan worden, alleen opnieuw gegenereerd. De widgets waarbij kleuren / logo’s niet automatisch veranderen zijn:

  • Bardienst
  • Mededeling
  • Promotie/actie

Wanneer dergelijke widgets voor de eerste keer aangemaakt worden, dan worden de kleuren en logo’s toegepast zoals die in Sportlink Club ingesteld zijn. Wanneer je later de kleuren of het logo aanpast in Sportlink Club, dan veranderen de kleuren in bovenstaande widgets niet automatisch mee. De widgets moeten dan even opnieuw aangemaakt worden om er voor te zorgen dat de actuele kleuren weer toegepast worden.

Hoe verander ik de tekstkleur in de titelbalk van Club.TV?

Dit doe je via het CMS. Ga naar het profiel van de gebruiker, klik op het tabblad "Aangepast" en kies de kleur voor de "Sportlink Club.TV Tekstkleur"

Club.TV gebruikt het verenigingslogo zoals dat in Sportlink Club is vastgelegd bij de verenigingsgegevens. Het verdient geen aanbeveling dit te wijzigen omdat je dan ook het logo op alle andere communicatie-uitingen van je vereniging wijzigt.

Let op:

Bij enkele widgets / templates verandert het logo niet wanneer je dit aanpast in Sportlink Club. Zie hiervoor uitleg onder Hoe verander ik de achtergrondkleuren van Club.TV?.

Hoe lang duurt het voordat de informatie uit Sportlink op het scherm getoond wordt?

Dit is afhankelijk van het type informatie, veelal duurt het tussen de 5 en 10 minuten. Je kunt dit zelf versnellen door de afspeellijst te synchroniseren of door bijvoorbeeld de mediaspeler opnieuw op te starten.

Let op:

Het logo van de vereniging wordt één maal per etmaal vanuit Sportlink Club ververst. Dit gebeurt 's nachts. Als je het verenigingslogo in Sportlink Club wijzigt, duurt het dus één nacht voordat het nieuwe logo zichtbaar is op Club.TV

Met welke webbrowser kan ik het CMS gebruiken?

Club.TV is geoptimaliseerd voor Chrome, maar vaak ook goed te gebruiken in andere browsers. Gebruik Chrome indien je problemen ervaart

Kan ik Club.TV op meerdere schermen afspelen?

Ja, dat kan. De mediaspeler kan op meerdere schermen aangesloten worden met een HDMI splitter. Hetgeen wat afgespeeld wordt is dan op alle schermen gelijk. Wanneer je op verschillende TV schermen verschillende afspeellijsten wilt afspelen kan je een extra mediaspeler aanvragen. Bel ons voor de mogelijkheden (088-7700500).

Hoe wijzig ik de afbeeldingen van de sponsoren die getoond worden?

Voetbalverenigingen kunnen deze aanpassen via Club.Ads. 

In de widget Overige sponsors worden de logo's van de sponsoren getoond. Hier is plek voor 9 logo's en afhankelijk van het aantal sponsoren in club.ads worden de logo's van de sponsoren getoond. Het is dus mogelijk dat 1 logo meerdere keren getoond wordt. Dit is afhankelijk van het het aantal logo's/ sponsoren die je in Club.Ads hebt toegevoegd. De logo's worden random getoond. 

Met de preview binnen CMS worden niet alle widgets in de kleuren en met het logo van mijn vereniging getoond.

Dat komt inderdaad voor. Helaas is het niet mogelijk om van alle widgets in het CMS de ingestelde verenigingskleuren en het verenigingslogo te tonen. Op het scherm in de kantine zullen echter de juiste kleuren worden getoond.

In het weekend wil ik graag andere informatie tonen dan door de week, kan dat?

Ja, dit kan je doen door meerdere afspeellijsten aan te maken. Creëer bijvoorbeeld een afspeellijst 'Weekend' en een afspeellijst 'Weekdagen'. In de afspeellijst 'Weekend' plaats je de fragmenten die in het weekend afgespeeld moeten worden. Via de programmering van de afspeellijst 'Weekend' stel je vervolgens in dat deze afspeellijst alleen op zaterdag en zondag afgespeeld wordt. Hetzelfde doe je met de fragmenten die door de week afgespeeld moeten worden, maar dan in de afspeellijst 'Weekdagen'. Door meerdere afspeellijsten te maken en die via de programmering op de door jou gewenste momenten af te laten spelen, kan je volledig zelf bepalen welke fragmenten op welk moment afgespeeld worden!

Waarom krijg ik de melding 'Geen informatie beschikbaar' bij mijn kleedkamerindeling?

De kleedkamer indeling die je in Sportlink Club hebt toegevoegd in het programma is pas zichtbaar op de speeldag zelf. Als er dus geen wedstrijden zijn op het moment dat je de preview bekijkt zal dit scherm geen informatie tonen. 

Indien je toch graag wilt zien hoe dit scherm gevuld wordt, kan je een oefenwedstrijd toevoegen op de dag dat je de preview bekijkt. 

Ik zie ... op de plek waar mijn veld en kleedkamerindeling moet staan. Hoe los ik dit op?

In dit geval heb je teveel karakters gebruikt. Je kunt dit oplossen door een korte naam te gebruiken. 

Waarom komt er steeds een stuiterende bal op mijn scherm?

Om de juiste informatie op de schermen te tonen hebben we tijd nodig om de gegevens te laden. Om jullie niet naar een zwart scherm te laten staren hebben we de stuiterende bal geïntroduceerd. 

Waarom zie ik soms meerdere keren hetzelfde logo in de Overige sponsoren widget?

In de widget Overige sponsors worden de logo's van de sponsoren getoond. Hier is plek voor 9 logo's. Voor iedere positie wordt Club.Ads aangeroepen. Hierbij bestaat de kans dat een logo in de widget vaker dan één keer wordt teruggegeven. Hoe minder logo’s beschikbaar zijn, hoe groter de kans dat dit daadwerkelijk gebeurt. Op de lange termijn alle logo’s even vaak getoond worden.

De tickertape blijft zichtbaar op de tv als er geen afspeellijst getoond wordt. Hoe los ik dit op?


De tickertape wordt geprogrammeerd op de mediaspeler. Dit betekent dat de tickertape altijd zichtbaar is zolang de mediaspeler aanstaat. Afspeellijsten zijn daarentegen alleen actief gedurende de periode waarin deze geprogrammeerd zijn. 

Wanneer een afspeellijst niet geprogrammeerd is (status inactief) maar de mediaspeler wel aanstaat dan toont alleen de tickertape op het scherm. 

Mogelijke oplossingen:

  1. Programmeer de afspeellijst altijd. Dit betekent dat de afspeellijst wordt afgespeeld gedurende alle dagen op alle mediaspelers. 
  2. Stel de speler in op aan/uit tijden. Hiermee worden de aan en uit tijden van de mediaspeler ingesteld en daarmee ook die van het scherm. Ga hiervoor naar het overzicht van je mediaspelers en klik op een mediaspeler. In het menu ‘Instellingen monitor aan/uit’ kan worden gekozen voor aangepaste tijden. 

Voorbeeld

Je stelt op de mediaspeler in dat deze aangaat om 09.00 uur en uitgaat om 20.00 uur. Dan gaat daarmee het beeldscherm ook aan en uit op die tijden. Wil je dit niet dan kun je natuurlijk ook gewoon het beeldscherm handmatig aan en uitzetten.   

Heb je meerdere mediaspelers? Dan kan je per mediaspeler instellen of je de tickertape aan of uit wilt zetten. Standaard staat de tickertape aan.