De taken (zoals bardienst, schoonmaken kleedkamers e.d.) kunnen hier worden aangemaakt. Om de invoer te vergemakkelijken, wordt hier gebruik gemaakt van de standaardinstellingen. Bij het aanmaken van vrijwilligerstaken wordt gebruikt gemaakt van de standaardinstellingen zoals ingesteld bij Stap 1: Club.Vrijwilligers instellen.

1. Kies menu item Vrijwilligers 

2. Kies Taken en roosters

Onderstaand scherm verschijnt:

Nieuwe taak toevoegen

3. Klik op

4. Vul een (korte) taaknaam in

5. Vul - indien gewenst - een aanvullende omschrijving in

6. Kies de taakbeheerder 

Info: De taakbeheerder moet binnen Sportlink Club bekend zijn met een lidnummer en is verantwoordelijk voor het roosteren, invullen en de uitvoering van de taak.

Sportlinked en taakbeheer

Als de taakbeheerder en de vrijwilligers gebruik maken van de app van Sportlink is de beheerderstaak een stuk eenvoudiger. Twee grote voordelen zijn:

  • De taakbeheerder kan in de app vrijwilligers inplannen voor een taak.
  • De vrijwilliger kan zich zelfstandig inschrijven voor bepaalde taken en eventueel ruilen met andere vrijwilligers.

7. Klik op

Onderstaand scherm verschijnt:

8. Kies de persoon

9. Bevestig met 

10. Selecteer de locatie van de taak, of maak een nieuwe locatie aan

11. Klik op  Eigen locaties beheren

12. Vul de startdatum van de taak in

13. Vul de einddatum van de taak in

14. Kies of u het vervolgscherm Taak/rooster automatisch wilt laten openen (vinkje) of niet (geen vinkje)

15. Bevestig met 

Is het vinkje geplaatst bij Open details/rooster dan verschijnt het detailscherm waarin aanvullende gegevens kunnen worden ingevuld.


16. Ga nu naar Stap 3:  Het vastleggen van voorkeurstaken en beschikbaarheid van een individu of groep/team