Hieronder tref je het antwoord op veelgestelde vragen aan en de oplossingsmethode voor het verhelpen van meldingen die door de widget kunnen worden getoond.

1. De volgende melding wordt getoond op uw verenigingswebsite nadat de widget is gepubliceerd: “De door u opgegeven clubcode heeft de KNVB Uitslagen en Programma widget nog niet aangevraagd”

Oorzaak: de widget kan alleen gepubliceerd worden nadat deze is aangevraagd via de webshop van Sportlink Services

  • Oplossing 1: de vereniging heeft de widget nog niet aangevraagd, doe dit dan alsnog via de webshop van Sportlink Services, zie ook Hoofdstuk 2
  • Oplossing 2: tijdens de publicatie van de widget op uw verenigingswebsite is een foutieve waarde voor de parameter “clubcode” ingevoerd. Controleer de waarde van de parameter “clubcode” en zorg er voor dat die identiek is aan de officiële KNVB Relatiecode / clubcode van uw vereniging.

2. De volgende melding wordt getoond op uw verenigingswebsite nadat de widget is gepubliceerd: “Deze KNVB Uitslagen en Programma widget staat geregistreerd op domein <domeinnaam> en kan op deze website niet gebruikt worden.”

Oorzaak : de domeinnaam van de website waar de widget op is gepubliceerd komt niet overeen met de geregistreerde domeinnaam van uw officiële verenigingswebsite in de KNVB Sportlink Club Applicatie

Je kunt de widget alleen publiceren op de officiële verenigingswebsite waarvan je de domeinnaam hebt geregistreerd in de KNVB Sportlink Club Applicatie

Oplossing : publiceer de widget alleen op de officiële verenigingswebsite en controleer de registratie van de domeinnaam van de officiële verenigings­website in de KNVB Sportlink Club Applicatie

3. Op de KNVB Uitslagen en Programma widget Informatiepagina wordt de volgende melding getoond: “De door u ingevoerde controlewoorden zijn niet correct. Probeer nogmaals.”

Oorzaak: om in te loggen op de Informatiepagina moeten twee woorden overgetypt worden t.b.v. beveiliging. De ingetypte woorden komen niet overeen met de woorden die werden weergegeven

Oplossing : automatisch worden nu twee nieuwe woorden getoond, typ die woorden over en klik opnieuw op “Inloggen”

Tip: indien je de woorden niet kunt lezen, of de woorden bevatten tekens die niet voorkomen op jouw toetsenbord, klik dan op de knop “Nieuwe woorden”. Er worden dan twee nieuwe woorden getoond.

4. Op de KNVB Uitslagen en Programma widget Informatiepagina wordt de volgende melding getoond: “De door u ingevoerde clubcode is niet correct. Probeer nogmaals.”

Oorzaak: de ingevoerde clubcode is onbekend

Oplossing: voer de officiële KNVB-clubcode van uw vereniging in en probeer opnieuw in te loggen.

5. Op de KNVB Uitslagen en Programma widget Informatiepagina wordt de volgende melding getoond: “De door u ingevoerde clubcode heeft de KNVB Uitslagen en Programma widget nog niet aangevraagd.”

Oorzaak: voor uw vereniging is de widget nog niet aangevraagd via de webshop van Sportlink Services.

Oplossing : vraag de widget aan via de webshop van Sportlink Services, zie ook Hoofdstuk 2

6. Op de KNVB Uitslagen en Programma widget Informatiepagina wordt de volgende melding getoond: “NB! U heeft nog geen website ingesteld in de Sportlink Club applicatie, waardoor de widget niet zal werken”

Oorzaak: de domeinnaam van de officiële verenigingswebsite is nog niet geregistreerd in de KNVB Sportlink Club Applicatie.

Oplossing : registreer de domeinnaam van de officiële verenigingswebsite alsnog in de KNVB Sportlink Club Applicatie

7. Op de Informatiepagina wordt in het gele vlak onderaan het hoofdscherm een foutieve domeinnaam weergegeven.

Oorzaak: je ziet hier de domeinnaam zoals die geregistreerd is in de KNVB Sportlink Club Applicatie als de domeinnaam van de officiële verenigings­website

Oplossing : Oplossing: registreer de juiste domeinnaam van uw officiële verenigingswebsite alsnog in de KNVB Sportlink Club Applicatie

8 . Vraag: Waar vind ik de KNVB Relatiecode van de vereniging om de widget te kunnen publiceren?

Antwoord : je hebt de KNVB Relatiecode nodig om in te kunnen loggen in de KNVB Sportlink Club Applicatie, in te loggen in de webshop van Sportlink Services, in te loggen op de Informatiepagina van de widget en in de HTML-code om de widget te publiceren. De KNVB Relatiecode van de vereniging kun je opvragen bij het kader van de vereniging of bij iedere persoon die toegang heeft tot de KNVB Sportlink Club Applicatie.

9. Vraag : Kan ik de widget via het Content Management System (CMS) van mijn verenigingswebsite publiceren?

Antwoord : Ja, dat kan. Veel CMS-systemen zorgen er echter voor dat de tekst die je in het CMS-systeem invoert, op identieke wijze aan de bezoeker van de website wordt getoond. Indien je de HTML-code voor het publiceren van de widget , zie Hoofdstuk 4, in jouw CMS-systeem invoert, kan het zo zijn dat deze HTML-code aan de gebruiker wordt getoond i.p.v. de widget . Om dit te voorkomen kun je veelal een “HTML modus” activeren in uw CMS-systeem:

1)     Joomla! CMS: wanneer je de widget in een “artikel” in Joomla! Wil publiceren, dan activeer je de “HTML Modus” door op de knop “HTML” te klikken wanneer je het “artikel” bewerkt

2)     Drupal CMS: wanneer je een nieuw “block” Drupal aanmaakt, zet je het invoerformaat op “Full HTML”

3)     Apple iWeb: in iWeb voeg je een “HTML Snippet”, uit het menu “Media” toe aan jouw webpagina, vervolgens voer je de HTML-code van de widget in de “HTML Snippet” in.

10. Vraag: Waar vind ik de teamcodes voor de publicatie van de Teamwidget?

Antwoord: De teamcodes treft u aan op de KNVB Uitslagen en Programma widget Informatiepagina. URL: http://knvbwidget.sportlink.com/widget_hulp.php . Door in het menu aan de linkerkant van de Informatiepagina op “Team: staand” te klikken worden alle teams van de vereniging getoond. Vervolgens kun je een team selecteren en wordt de teamcode weergegeven in de gegenereerde HTML-code in het middelste deel van het scherm.

11. Vraag : Waarom wordt in de widgets niet bij alle wedstrijden de knop met de “i” getoond voor meer informatie over de poule op www.voetbal.nl

Antwoord : je kunt alleen informatie over de poule op www.voetbal.nl opvragen indien het een officiële door de KNVB georganiseerde wedstrijd betreft. Bij wedstrijden die door jouw vereniging in de KNVB Sportlink Club Applicatie ingevoerd zijn, zal de knop met de “i” niet weergegeven worden, omdat er dan geen sprake is van poule-informatie op www.voetbal.nl .

12. Vraag: Na het klikken op de “i” voor meer informatie over de poule op www.voetbal.nl wordt de desbetreffende poule niet getoond, maar wordt een boodschap getoond dat ik moet inloggen

Antwoord : op www.voetbal.nl kun je alleen informatie over wedstrijden uit het amateurvoetbal opvragen nadat je ingelogd bent. Log in op www.voetbal.nl met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je altijd gebruikt en de poule zal alsnog getoond worden. Zolang je niet uitlogt op www.voetbal.nl zal de poule voortaan direct getoond worden wanneer je in de widget op de knop met de “i” drukt. Wanneer je nog geen account op www.voetbal.nl hebt, dan kun je die daar alsnog geheel kosteloos aanmaken.

13. Vraag : Wanneer ik de HTML-code van de widget via het Joomla! CMS probeer te publiceren, verdwijnen de <SCRIPT>-tags uit de HTML-code, hoe kan dit?

Antwoord: Afhankelijk van de versie en instellingen van Joomla! kan het voorkomen dat Joomla! bepaalde HTML-codes uit uw site verwijderd. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren met de <SCRIPT>-tags die onderdeel zijn van de HTML-code om de widget te publiceren, de widget zal dan niet functioneren. Om dit te voorkomen dient u Joomla! zo te configureren dat de HTML-code van de widget (zie Hoofdstuk 4) volledig op uw website wordt gepubliceerd.

Wanneer je op Internet zoekt naar de tekst “Joomla script tags disappear”, dan worden diverse artikelen en fora gevonden waarop meer informatie terug te vinden is m.b.t. het verhelpen van dit probleem.

Een oplossing die veelal helpt om dit probleem te verhelpen is:

1)     Stel de “Default WYSIWYG Editor” in Joomla! in op “Editor – No Editor” (In Joomla!, menu “Site”, “Global Configuration”, pagina “Site”, selecteer in de keuzelijst “Default WYSIWYG Editor” de keuze “Editor – No Editor”), klik op knop “Save”

2)     Zet voor alle “Filter groups”, m.u.v. de “Super administrator”, het “Filter type” op “Blacklist (Default)”.

(In Joomla!, menu “Content”, “Article Manager”, knop “Parameters”, selecteer in “Filter groups” alle groepen met uitzondering van de “Super administrator”, selecteer het “Filter type” “Blacklist (Default)”, klik op knop “Save”.

3)     Publiceer de HTML-code van de widget opnieuw,